• " Gücümüzü Güveninizden Alıyoruz "
Powerlift ELEKTRİKLİ MİNİ VİNÇ CERASKALI 500/1000KG 380VOLT

Ürün Açıklaması

 

 

Ürün Kodu:

MAKİNE HAKKINDA BİLGİ

Monoray vinçlerin teknik özellikler
Çalışma Voltajı: 380-400V
Frekans: 50-60Hz


Monoray vinçlerin çalışma Koşulları
Normal, tropik veya nemli ortam,
Normal veya kimyasal ortam;
Çevre sıcaklığı

Normal: -25 ile +40 arası;
Düşük: -40 ile +40 arası;




 
HALAT BOYU 30 METRE / 500KG KAPASİTE
HALAT BOYU 15 METRE / 1000KG KAPASİTE
DÖKÜM GÖVDE REDÜKTÖRLÜ SİSTEM  
SÜREKLİ KULLANIMA UYGUN  
MOTOR GÜCÜ 2KW 380 VOLT
KALDIRMA HIZI 1DK/15MT
HALAT KALINLIĞI 6MM
AĞIRLIK 48KG

 


 
Monoray vinçler modüler yapıda olup aşağıdaki parçalardan oluşmaktadır.



1.MONORAY VİNÇ REDÜKTÖRÜ
  Elektrikli vincin gövdesine bağlanan tek kademeli planet redüktör mevcuttur. Cihazın kompakt tasarımı emniyetli bir şekilde tasıma momentinin cihazın tamburuna doğru hareketine olanak sağlamaktadır. Redüktörün yapısında yüksek kaliteli malzemelerin kullanılması emniyetli ve uzun ömürlü çalışmasının garantisidir. Konumu, arıza durumunda kolay servise olanak sağlamaktadır.



2.MONORAY VİNÇ BAĞLANTI KAPLİNİ
  Bağlantı kaplini  motor momentini motordaki milden redüktörün miline doğru bir şekilde aktarımına yarar. Bunu yaparken eksene ve açısal dönmeyi yeterli ve iyi bir şekilde kompanse eder ve cihazın normal ve güvenli çalışmasını sağlar.
 
3.MONORAY VİNÇ TAMBURU
Redüktör ve elektrikli motorun arasında yer alan gövdeye rulmanla yataklanan tambur, halat yerleşmesi için  uygundur


4.MONORAY VİNÇ GÖVDESİ
  Çelik malzemeden kaynaklı konstrüksiyon olarak imal edilen gövde, bir tarafına elektrikli motor diğer tarafına redüktör monte edilmiştir. 


Halatın sabit ucu gövdeye bağlanmakta olup varsa yürütüme sistemi gövdeye monte edilmektedir. Ek taşıyıcı ekipmanların montajı ile farklı donam mekanizmaları sağlanmaktadır.



5.MONORAY VİNCİN KALDIRMA MOTORU
  Konik rotorlu, kendinden frenli üç faz asenkron motor olarak üretilmektedir. Yüksek kalkış momenti ve güvenli
frenleme özelliği bulunan, kolay monte edilebilen motor, hızlı ve emniyetli kullanım sağlar. Motorun koruma sınıfı
IP54, fren koruma sınıfı IP22 (EN 60529), izolasyon sınıfı F ( isteğe bağlı - H üretilebilmektedir).
tek süratli ritimlerde temel sürat : düşük-sürat 1:4 ve 1:6 oranlarında olmaktadır.



6.MONORAY VİNÇ KANCASI
Kancanın ve donamın malzemesi  standardına  üretilmektedir.

7.MONORAY VİNCİN KUMANDA BUTONU
  Yeni ve şık tasarımı ile yüksek seviyede güvenilirlik sağlar,  tek  hızlı tiptir.

8.MONORAY  HAREKET MEKANİZMASI
  Normal ve alçak tavan tipleri mevcut olup, Frenli ve konik rotorlu elektrikli motorlar tarafından hareket ettirilir.
  Tek  hızlı ( isteğe göre sürat) tipleri mevcut olup IP54 koruma sınıfında ve F tipi izolasyon sınıfındadır. Yürütme putrellerinde 90-300mm arasında ayarlanabilir. isteğe göre farklı açıklıkta imal edilebilir.
 
NOT .:
ELEKTRİK BAĞLATISINI TEKNİK BİLGİSİ OLAN KİŞİLER TARAFINCA YAPILMASI
VE YAPILMASI GEREKEN ELEKTRİK PANOSUNA FAZ KORUMA VE TOPRAKLAMA HATTI
BAĞLANMASI ŞARTIR AKSİ DURUMDA MOTOR YANMASI VE ELEKTRİK KAÇAĞI OLUŞABİLİR 
BU SORUMLULUK  MONTAJI  YAPAN KURUM ,KURULUŞ VE KİŞİLERİN SORUMLUĞUNDADIR.









ELEKTRİK DEVRESİ





KULLANIM  VE  ARIZA TESPİT KULAVUZU
 
 
1- Tek Hızlı Elektrikli Vinç Dış Yapısı 0,5~5ton 6~12 metre.






1. Kaldırma hızı redüktörü
2. Yürüyüş motoru
3. Kaldırma motoru
4. Emniyet aygıtı
5. Elektrik panosu
6. Elektrikli taşıyıcı
7. Kanca
8. Anahtar
9. Hareket aygıtı hız redüktörü
10. Hareketli motor
11. Elektrik akımı iletim aygıtı


Elektrikli Vinç Kurulumu

I) Vinç kurulumu konusunda tecrübeli vinç teknisyenleri tarafından yapılmalıdır. Vinç kurulumuna hakim olmayan kişilerin kurulum yapmasına izin vermeyin.

II) Kurulumdan önce, taşıma esnasında herhangi bir kırık çatlak varmı dikkatlice kontrol edin.

III)Ray genişliği, kullanıcı tercihinde çalışma alanının genişliğine göre ayarlanır veya tasarlanır.

IV)Rayda tekerlerin raydan dışarı çıkmaması için sınırlı pozisyon aygıtı bulunmalı.

V) Kurulumdan sonra iyice bir gözden geçirme yapılmalı.

1. Vincin elektrik aygıtı, çalışma alanının akım ve voltajıyla uyumlu mu?

2. Devre bağlantıları doğru yapılmış mı?

3. Sınır-pozisyon aygıtı doğru, uyumlu ve güvenli mi?

4. Parçalar gresle tam olarak yağlanmış mı?

5. Teker ve ray doğru bağlanmış mı?

VI) Güç kaynağı ve kablo lama hakkında

Güç kaynağı için iki yöntem; ray yoluyla, kablo yoluyla

1. Ray yoluyla

Lütfen izole kablo kullanın ve dışarı da uygulama standartlarına uygun olarak gerçekleştirin.

2. Kablo yoluyla

İzole kablo olmalı ve aşağıdaki noktalara dikkat edilmelidir.

(1) Kablo düz olmalı, eklenti yeri olmamalı ve yeteri kadar uzun olmalı.

(2) Kablo uygun yönde sabitlenmeli ve özellikleri uzaklığa göre seçilmeli.

(3) Anahtara bağlanan kablo, herhangi bir gevşeklik söz konusu olmaması için kullanmadan önce ayarlanmalı.



Elektrikli Vinç İşletme ve Bakımı

1- Güvenli bir test için yeni kurulmuş bir vinç defalarca yükleme yapmadan, boş olarak çalıştırılmalı. Fakat kurulum tamamlanmadan kesinlikle vinç çalıştırılmamalı.

2- Vinci %125 oranda bir yükle, 100 mm yukarıya kaldırarak ve 10 dakika test ederek, doğru çalışıp çalışmadığını gözlemleyin.

3- Mekanik aksamlar, elektrik panosu ve bağlı parçaların doğru çalışıp çalışmadığını test etmek için
vinci kapasitesinde bir yükle kaldırma ve yürütme işlemlerini yaparak çalıştırın.

4- Vince kesinlikle aşırı yük yüklemeyin ve kesinlikte vinç kullanımına yasak bir yerde kullanmayın veya kapasitesini aştığı oranlarda kullanmayın veya vincin düğmesine haddinden fazla basmayın.

5- Vincin kurulum ve bakım esnasında, pozisyon-kontrolü esnekliğini kontrol edin. Kanca 50mm kaldırıldığında (Kanca ile yürüyüş motoru arasındaki dış mesafe 250 mm den daha fazla olmalı). Kanca minumuma indiğinde, yürüyüş motoru üzerindeki kablo sarımını ayarla, güvenli sarım kablosu en az iki sarım olmalı.

6-Vinç hareket ederken, vinci aksi yönde hareket ettirme düğmesine kesinlikle basmayın.

7- İşler bittiğinde master düğmesini kapatın, güç kaynağını devre dışı bırakın.

8- Vinç kurulumu konusunda tecrübeli vinç teknisyenleri tarafından yapılmalıdır. Vinç kurulumuna hakim olmayan kişilerin kurulum yapmasına izin vermeyin.

9- Vinç teknisyeni, vinci düzenli olalarak kontrol etmeli, arızaları anında gidermeli ve arızalar hakkında kayıt tutmalıdır.

10- Yükün alt aralık mesafesini verilen yükleme oranlarının altında tutun. Yükün alt aralık mesafesi S≤V/100 ( V bir sonraki yükle aradaki mesafedir).

11- Vinç elektrik kablosu standardı :
Vinç kablosunun denetleme ve sökümü GB/T 5972-1986 standardına uygun olmalı (vinç makineleri içi kullanılan kablo teli standardı).

12- Kullanın esnasında yeterli yağlamanın olduğuna ve yağın temiz, kirden tozdan arınmış olduğuna dikkat edin.

13- Halatı yağlamak için sert fırça veya küçük düz tahta çubuk kullanın. Çalışmakta olan halata elle yağlama kesinlikle yapmayın.

14-Vinç çalışmadığında, kalıcı parça değişimi durumunda, vincin havada yükle asılı kalmasına kesinlikle izin verilmez.

15- Vinç kullanımı eğitimi esnasında, herhangi bir arıza durumunda, önce güç kaynağını devre dışı bırakın.

16- Kaldırma esnasında zarar gören parçalara özellikle dikkat edin.

17-10 ton ve 16 tonluk vinçler uzun süre çalışma sonunda, motorun aşırı ısınmasını önlemek için, elektriği otomatik olarak kapatabilir. Bu durumda, yükü indirin ve bir süre bekleyin. Motor soğudun da işleme devam edebilirsiniz.

18-Vinç işletme ve yönetimi JB9009-1999 4. maddesine göre yapılır (Elektrikli vinç güvenlik standartları).

19-Denetleme ve bakımı JB9009-1999 5. maddesine göre yapılır (Elektrikli vinç güvenlik standartları).

 



 
 
 
 
 
 
 
6- İlk kullanımda oluşan arızaların giderilmesi
Parça Genel Arıza Genel Sebep Çözüm
Motor Kaldırma motoru zayıf veya yürümüyor. Güç kaynağı voltajı çok düşük Motor voltajı, olması gerekenden %90 daha aşağıda olup olmadığından emin olun.
Güç kaynağı hattı çok ince. Elektrik telini standartlara uygun seçin.
3 faz voltaj sabit değildir. 3 faz +- %3 oluncaya kadar elektriği ayarlayın.
Motor düzgün çalışmıyor. Sigortayı devre açıcı adaptörü kontrol et.
Motorun arka kapağı toz dolu. Arka dişliyi sök, motorun arka kapağındaki dozları temizle sonra tekrar kur.
Durağan parçaları nemli. Tekrar boyamaları için fabrikaya geri gönder.
Redüktör Aşırı sesli çalışıyor. Yeterli yağlama yoktur. Yeteri kadar yağ ekleyin.
Yürüyüş motorundan dışarı yağ sızdırıyor. Redüktörde çok fazla yağ var. Yağı biraz boşaltın.
Redüktörün kapağından dışarı yağ akıtıyor. Yağın şerit kapağı bozulmuş. Yenisiyle değiştirin.
Elektrik Panosu Kontaktör bağlantısı veya transformatör yanmış. Voltaj çok yüksek ya da çok düşük. Kullanılan voltaj farkı %10.
Sıcaklık çok yüksek veya duman çıkıyor. 40 C den daha fazla sıcaklık uygun değil.
Küçük miktarda da olsa duman çıkması uygun değildir.
Adaptör gevşek veya tam temas etmiyor. Taşıma esnasında sallanır. Kurulumdan önce kontrol et ve düzelt.
Anahtarın kulpu tam temas etmiyor. Yükün ciddi şekilde sallanması Anahtarı kontrol et ve bağla.
İç kısım kontrol kablosunda kopma var. Yeni bir kablo işe değiştir ve kullanırken fren yok.
Diğerleri Pozisyon kontrol aygıtı çalışmıyor. Güç kaynağı hattı teması yanlış. Kontrol et, onayla ve fazı değiştir.
Kılavuz hattı aygıtı bozuk. Test esnasında, sınır-pozisyon aygıtı düzeltilmemiş. Tekrar ayarla ve düzelt.
Tek tekerle elektrikli ray düzgün çalışmıyor. Kaldırmayı ıskalıyor veya düzgün kaldırmıyor. Vinç operatörü güvenlik kurallarına uygun olarak eğitilmeli.
Ray düz ve düzgün değil. Rayı kontrol et ve düzelt.
Tekerlerin çapı aynı değil. Yenileriyle değiştirmek için fabrikayı uyar.
 



7- Güvenlik Uyarıları

1- Önceki anlatılanların dışında, aşağıdakiler de dikkate alınmalı;

2- Pozisyon kontrol aygıtını ayarlamadan yükleme yapmayın.

3- Kullanmadan önce frenin iyi yada değil olduğundan emin olun.

4- Kullanmadan önce, halat her zamankinden farklı bir konumda ise, kesinlikle kullanılmamalıdır.
   1- Eğri, büküm, kıvrım, pas vs.
   2- Halattaki çatlak, yarık; normal şartlardaki miktarı geçmiş, aşınma ve yırtılma belirgin bir vaziyet almışsa.

5- Kurulum ve kullanımdan önce, 500 V resistans ölçerle motorun ve elektrik panosunun resitansını ölçün ve rezistans değeri 5 MΩ dan daha fazla olmalı.

6- Kancanın üzerinde yazan kapasitesinin üzerinde yük yüklemek kesinlikle yasaktır.

7- Taşınan yükün üzerinde oturuyor olsada, elektrikli vinçlerle kesinlikle insan taşımayın.

8- Kaldırılan yükün altına kesinlikle yaklaşmayın.

9- Bloğun kaldırılan yükün tepesinde olduğundan emin olun.

10- Kaldırılan yük ve kancanın aşırı sallanması durumunda kesinlikle kaldırma işlemi yapmayınız.

11- Sınır-pozisyon aygıtı, düşürme düğmesi yerine defalarca kullanılmamalıdır.

12- Yere bağlı olan bir yük kaldırılmamalıdır.

13- Kumanda düğmelerine haddinden fazla sık sık basılmamalıdır.

14- Anahtar hattı başka şeyler için kullanılmamalıdır.

15- Bakım ve onarım öncesi, güç kaynağının devre dışı olduğundan emin olun.

16- Bakım ve onarım yüksüz yapılmalıdır.

17- Kullanımdan önce, kıskının güçlü bir şekilde kurulup kurulmadığını kontrol ediniz. 

RİSK ANALİZİ

MEKANİK TEHLİKELER

-Makine veya iş Parçalarının sebep olduğu tehlikeler
a-Şekil
b-Bulunduğu yer
c-Kütle ve kararlılık( yer çekimi tesiri altında hareket eden elemanların potansiyel enerjisi)
d-Kütle ve hız (kontrollü veya kontrolsüz hareket eden elemanların kinetik enerjisi)
e-Yetersiz mekanik dayanım
H

H




H










Aşağıdaki sebeplerle makinede potansiyel enerji birikimi
f-Elastik elemanlar yaylar
g-Basınç altındaki gazlar ve sıvılar
h-Vakum tesiri H
H
H

1.1 Ezilme tehlikesi H

1.2 Makaslama Tehlikesi E

1.3 Kesme ve Bölme tehlikesi H

1.4 Takılma Tehlikesi
H


1.5 Kapma veya Yakalama Tehlikesi
H

1.6 Darbe Tehlikesi H
1.7 Delme veya Saplanma Tehlikesi H
1.8 Sürtünme veya aşınma tehlikesi H
1.9 Yüksek basınçlı sıvıların fışkırma tehlikesi H
2 Elektrik tehlikesi; aşağıdaki sebeplerden meydana gelebilir.
2.1 Personelin elektrik taşıyan parçalara doğrudan teması H

2.2 Personelin arıza durumunda elektrik taşıyan parçalara dolaylı teması H
2.3 Yüksek gerilim taşıyan parçalara yaklaşılması H
2.4 Elektrostatik Olaylar H
2.5 Kısa devre, aşırı yük vb. sebeplerle kimyevi etkilerin, eriyen parçaların çıkması gibi termik radyasyon veya diğer olaylar. H
3 Termik tehlikeler, aşağıdaki tehlikelerle sonuçlanma;
3.1 Aşırı sıcak malzeme veya nesne, alev veya ısı kaynaklarından yayılan radyasyon veya patlama ile temas neticesinde ortaya çıkan yanıklar H
3.2 Sıcak veya soğuk ortamların meydana getirdiği sağlığa zararlı tehlikeler. H
4 Gürültünün meydana getirdiği tehlikeler; aşağıdakilerle sonuçlanan.
4.1 İşitme kaybı (sağırlık), diğer psikolojik bozukluklar (örneğin denge kaybı, dikkat kaybı) H
4.2 Sözlü iletişim ve akustik sinyallerde girişim H
5 Titreşimin sebep olduğu tehlikeler
5.1 Bir dizi nörolojik(sinirsel) ve vasküler bozuklukla sonuçlanan el tipi makinelerin kullanımı H
5.2 Özellikle yanlış duruşlarda tüm vücudun titreşimi H
6 Radyasyonun sebep olduğu tehlikeler
6.1 Düşük frekans, radyo frekans radyasyonu, mikro dalgalar H
6.2 Kızıl ötesi, görülebilir ve ültraviyole ışınlar H .
6.3 X ve gama ışınları H
6.4 Alfa, Beta ışınları ve elektron yada iyon ışınları, nötronlar H
6.5 Lazerler H
7 Makinelerde kullanılan yada işlenen malzeme ve maddelerin ( ve onları oluşturan elementlerin) yarattığı tehlikeler
7.1 Zararlı sıvıların, gazların, dumanların, buharların, tozların nefeste içe çekilmesi yada bunlara temas edilme sonucu oluşan tehlikeler H
7.2 Yangın veya patlama tehlikesi H
7.3 Biyolojik yada mikrobiyolojik (viral veya mikrobiyal) tehlikeler H
8 Makine tasarımında ergonomi ilkelerinin ihlal edilmesi sonucu şunlardan kaynaklanan riskler
8.1 Aşırı güç sarf ettiren sağlıksız duruşlar H
8.2 El-kol ve ayak-bacak anatomisinin yeterince göz önüne alınmaması H
8.3 Persenol koruyucu teçhizatı kullanımının ihmal edilmesi H
8.4 Ortamın yetersiz aydınlatılması H
8.5 Zihinsel aşırı yüklenme, zihinsel yetersiz yüklenme, stres. H
8.6 İnsan hatası, insan davranışı H
8.7 El kumandalarının yetersiz tasarımı, yerleştirilmesi veya tanıtılması H
8.8 Görüntülü ekran birimlerinin yetersiz tasarımı, yerleştirilmesi H
9 Tehlikelerin Kombinasyonu H
10 Beklenmeyen işletmeye geçme, beklenmeyen aşırı hız veya benzer fonksiyon bozuklukları
10.1 Kontrol Sistemi Hataları/Bozuklukları H
10.2 Bir kesintinin ardından enerji kaynağının elden geçirilmesi H
10.3 Elektrik teçhizatı üzerindeki dış etkiler H
10.4 Elektrik teçhizatı üzerindeki diğer dış etkiler (yerçekimi, rüzgar) H
10.5 Yazılım hataları H
10.6 Kullanıcı hataları (makinelerin insan özellikleri ve yetenekleriyle uygun biçimde eşleştirilememesi) H
11 Mümkün olan en iyi koşullarda makineyi durdurmanın mümkün olmaması H


12 Aletlerin dairesel hızındaki değişiklikler H
13 Güç kaynağı hataları H
14 Kumanda devresindeki arızalar H
15 Bağlantı elemanları hataları H
16 İşlem sırasındaki kopmalar H
17 Hatalı yada atık nesneler, sıvılar H
18 Makine kararlılığının kaybolması/makinelerin ters dönmesi H
19 İnsanların kayması, sendelemesi ve düşmesi H
Makinelerin hareketi yüzünden oluşan ilave tehlikeler, tehlikeli durumlar ve tehlikeli olaylar
20 Hareket fonksiyonu ile ilgili olarak
20.1 Motor çalıştırıldığında hareket etmesi H
20.2 Sürücüsü yerinde olmaksızın hareket etme H
20.3 Tüm parçaların güvenli olmadığı durumda hareket H
20.4 Pedalla kumanda edilen makinelerin aşırı hızı H
20.5 Hareket esnasında aşırı salınım H
20.6 Makinelerin yavaşlatılmasında, durdurulmasında ve hareketsizleştirilmesinde yetersizlik. H
21 Çalışma Pozisyonu
21.1 Çalışma pozisyonunda personelin düşmesi H
21.2 Eksoz gazları/Çalışma esnasında oksijen yetersizliği H
21.3 Yangın (tutuşabilme ve yangın söndürücü yetersizliği) H
21.4 Çalışma Pozisyonundaki mekanik tehlikeler

a-Direksiyon volanı/Tekerleğe temas
b-Devrilme
c-nesnelerin düşmesi,nesnelerin delmesi
d-yüksek hızda dönen parçaların parçalanması
e- kişilerin makine parçalarına yada aletlerine teması (pedal kumandalı makinelerde) H
21.5 Çalışma pozisyonunuzdan yetersiz görüş H
21.6 Yetersiz aydınlatma H
21.7 Yetersiz oturma düzeni H
21.8 Çalışma noktasında Gürültü H
21.9 Çalışma noktasında titreşim H
21.10 Yetersiz tahliye/acil çıkışlar
22 Kumanda Sistemi Yüzünden
22.1 El Kumandalarının yetersiz konumu H
22.2 El kumandalarının ve modlarının yetersiz tasarımı H
23 Makinenin taşınmasından doğanlar (kararlılık noksanlığı) H
24 Güç Kaynağı ve Güç İletimi Yüzünden
24.1 Akülerle ve motorla ilgili tehlikeler H
24.2 Makineler arasındaki güç iletiminden doğan tehlikeler H
24.3 Bağlama ve yedekte çekmenin oluşturduğu tehlikeler H
25 3. Kişilerle İlgili Olarak
25.1 Yetkisiz çalıştırma/kullanma H
25.2 Durdurulduğu konumdan kayma H
25.3 Görsel yada işitsel uyarı işaretinin eksikliği yada yetersizliği H
26 Sürücü/Kullanıcı için yetersiz talimatlar H
Kaldırmadan Kaynaklanan İlave Tehlikeler
27 Mekanik Tehlikeler ve Tehlikeli Durumlar
27.1 Aşağıdakiler sebebi ile makinen yana yatarak yükün devrilmesi düşmesi H
27.1.1 Denge eksikliği H

Ürün Bilgisi

  • İsim
  • Kategori
  • Fiyat

Benzer Ürünler